مقالاتنیمکت (بتنی،فایبر،سنگی،سنگ مصنوعی،سنگ و چوب)

ضرورت نیمکت های شهری

نیمکت های شهری

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

در سراسر فضاهای شهر نیمکت های به خصوصی را در حاشیه  پیاده رو ها ، مسیر ها ، پارک ها و موزه ها می بینیم که باعث شده تعداد زیادی از افراد به دور هم دیگر بنشینند و در حین استراحت با هم دیگر گپ بزنند. این نیمکت ها در افزایش زیباسازی شهر و تعاملات مردم با یک دیگر تاثیر گذار بوده است و ایده مناسبی به شمار می آید.

 

چرا استفاده از نیمکت های شهری ضرورت دارد ؟

همان طور که در منازل مسکونی به مبلمان برای نشستن و استراحت نیاز داریم در پارک ها و فضاهای باز نیز به مبلمان شهری نظیر: نیمکت های پارکی ، چوبی ، فلزی و از همه مهم تر بتنی نیاز داریم تا در صورت لزوم از آن ها برای استراحت استفاده کنیم . وجود نیمکت های شهری نه تنها به زیبا سازی شهر کمک می کند بلکه باعث رفاه شهروندان نیز می شود.

نیمکت
نیمکت

نیمکت بتنی چیست ؟

به نیمکت هایی که طی قالب گیری بتن با آب ساخته شده اند و به کمک شبکه های فلزی و میلگرد های آج داری که درون قالب قرار گرفته تقویت می شوند، نیمکت بتنی گفته می شود.

 

چرا استفاده از نیمکت های بتنی تقدم دارد ؟

شاید اولین تقدم و برتری در به کار گیری نیمکت های بتنی دوام و عمر طولانی آن ها باشد. هیچ چیزی به اندازه دوام بالا یک محصول خرید آن را به صرفه و مفید نمی سازد. نیمکت های بتنی متریال فوق العاده تخلخل ناپذیر و محکمی دارند به طوری که تاثیر هیچ گونه ماده شیمیایی واسیدی متوجه آن نیست.نیمکت های بتنی مناسب استفاده در تمامی فصول و انواع آب و هوا هستند و در برابر حوادث طبیعی مانند : سیل ، طوفان و زلزله کم ترین آسیب ها را می بینند.

 

نیمکت های بتنی چه مشکلاتی دارند؟

با وجود تمام خوبی های نیمکت های بتنی ، بدی هایی نیز وجود دارد که روی عملکرد این نیمکت ها تاثیر گذاشته است. بالا بودن چگالی بتن ، وزن سازه هایی نظیر نیمکت های بتنی را زیاد می کند و همین مسئله به تنهایی باعث می شود تا حمل و نقل و جابه جایی نیمکت های بتنی برای کارگران سخت باشد. یکی دیگر از مشکلات نیمکت های بتنی سفت و سخت بودن نیشیمن گاه است که در مقایسه با نیمکت های دیگر مورد پسند برخی از افراد قرار نمی گیرد.

 

رنگ مناسب نیمکت های بتنی چیست ؟

شرکت لئو پارک برای رنگ آمیزی نیمکت های بتنی از رنگی که از رطوبت را  از سطح عبور می دهد؛ استفاده می کند تا هم زمان با سرد و گرم شدن هوا در فصول مختلف به بتن اجازه انقباض و انبساط بدهد و نیمکت دچار ترک خوردگی نگردد. همچنین رنگ آمیزی نیمکت های بتنی موجب مقاومت آن ها در بربر اشعه ماورا بنفش خورشید نیز می گردد. شرکت لئو پارک رنگ های مخصوصی را برای رنگ آمیزی هر چه بهتر نیمکت های بتنی به کار می گیرد.

 

معمولا ارتفاع نیمکت های بتنی چقدر است ؟

نیمکت های بتنی در ارتفاع های مختلفی ساخته می شوند و محدودیتی در تولید آن ها وجود ندارد اما به طور معمول نیمکت های بتنی در ارتفاع 18 تا 20 اینچ تولید و عرضه می شوند.

 

معمولا عمق نیمکت های بتنی چقدر است ؟

عمق نیمکت های بتنی  غالباً از 15 تا 18 اینچ متغیر است اما در مواقع خاصی مانند ساخت نیمکت مخصوص کودکان در مهدکودک یا پارک ها به منظور افزایش ایمنی کودک و راحتی او عمق  بیش تری برای نیمکت های بتنی در نظر می گیرند.

 

سفارش نیمکت بتنی 

مشتری های محترم شرکت لئو پارک در صورت انتخاب هر نوع طرح و ابعاد می توانند رنگ مورد نظر خود را برای نیمکت های بتنی سفارش دهند و در کوتاه ترین زمان ممکن نمونه های با کیفیت نیمکت های بتنی را دریافت نمایند.

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا


لوگوی واتساپ
سوالی دارید؟ با کارشناسان ما تماس بگیرید: 09121640629

X
Call Now Button