گلدون بتنی و فایبرمقالات

مزایای گلدان خوب

گلدان چیست؟

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

ظرف یا پایه زینتی که برای نگهداری و پرورش انواع گیاهان گل ها درختچه  و برخی از درختان است.

 

یک گلدان خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

برای این که گلدان به خوبی از گیاه مراقبت کند و  وظیفه خود را به درستی انجام دهد باید ویژگی های به خصوصی داشته باشد گلدانی که استاندارد های لازم را ندارد باعث اثر گذاری منفی بر رشد گیاه می شود و در دراز مدت نیز باعث نابودی آن می گردد. اما ویژگی هایی که باید در هنگام  خرید گلدان در نظر بگیریم به شرح زیر است :

 

اندازه مناسب

اندازه گلدان باید با گیاه کاشته شده در آن متناسب باشد. اگر اندازه گلدان بزرگ تر از حد معمول باشد به مرور زمان باعث پوسیدگی ریشه می شود و اگر اندازه گلدان خیلی کوچک باشد به دلیل محدودیت فضا برای رشد، گیاه دچار خفگی می گردد. شرکت لئو پارک به شما توصیه می کند تا برای گیاهانی نظیر : نخل دم دار ، اژدها ، فیکوس و لیندا گلدان های بزرگ تهیه کنید و برای گیاهانی نظیر : آلوکازیا، ارکیده، اشوریا و غیره… گلدان هایی در ابعاد کوچک تهیه نمایید.

 

طرح و استایل زیبا

در هنگام خرید گلدان یکی از نکاتی که توجه مشتریان را به خود جلب می کند. طرح زیبا و استایل های متفاوت است. به هر حال نمی توان از یک مدل گلدان در هر نوع فضایی استفاده کرد. تنوع در طرح و رنگ موجب افزایش قدرت انتخاب مشتری و امکان خرید نمونه مناسب می گردد.

 

قیمت عادلانه

یکی از نکاتی که امروزه برای خریداران گلدان از اهمیت ویژه ای برخوردار شده قیمت مناسب است. به هر حال همه می خواهند در خرید های خود حداکثر سود را تجربه کنند پس یکی از فاکتور های مهم خرید، قیمت است. هر چقدر گلدان قیمت عادلانه تری داشته باشد؛ گزینه موثرتری برای خرید به شمار خواهد رفت.

 

داشتن زهکشی

یک گلدان خوب حتما باید زهکشی شده باشد تا به رشد هر چه بهتر گیاه کمک کند. در غیر این صورت بخش بزرگی از کارایی خود را ازدست می دهد.

 

 کیفیت مرغوب

کیفیت مواد سازنده گلدان بر روی محصول نهایی اثر گذار است. اگر درصد ترکیب مواد و متریال مصرفی به اندازه کافی مناسب و مستحکم نباشد محصول نهایی دوام کافی نخواهد داشت و پس از مدت کوتاهی بلامصرف می گردد.

 

آیا گلدان بتنی ارزش خرید دارد ؟

گلدان های بتنی به دلیل ساخته شدن از بتن نفوذ ناپذیر ، دوام بالا ، عدم ترک خوردگی ، حفاظت از گیاه ، مقاومت در برابر حوادث طبیعی و غیره … قطعا یک گزینه خوب برای خرید گلدان به شمار می روند؛ که امروزه در سراسر فضاهای شهری مانند : پارک، پیاده رو، کتابخانه، موزه و ایستگاه اتوبوس استفاده می شود.

  

چرا سطح زیرین گلدان بتنی را زه کشی می کنند ؟

برای سلامت بیش تر  گیاهان در سطح زیرین گلدان سوراخ های متعددی ایجاد می کنند. سوراخ های ایجاد شده آب اضافی را از گلدان خارج کرده و از پوسیدگی ریشه گیاه جلوگیری می کند.زهکشی استاندارد گلدان موجب خشک شدن سریع خاک و تنفس ریشه های گیاه می گردد. تمامی گلدان های تولیدی در شرکت لئو پارک به حالت زهکشی شده هستند.

 

چرا باید گلدان بتنی را از شرکت لئو پارک تهیه کنم ؟

اگر گلدان بتنی را به طور دست ساز و غیر استاندارد تهیه کنید به دلیل رعایت نشدن اصول اساسی طراحی و ساخت، بعد از مدت کوتاهی ترک بر می دارد و مواد معدنی گیاه با هر بار آب دهی گیاه خارج می شود. همچنین یکی از مراحل مهم تولید گلدان بتنی تناسب میزان آهک موجود در آن است. اگر این مقدار به صورت کنترل نشده ای وجود داشته باشد به ریشه های گیاه و سلامت گیاه آسیب وارد می کند.

 

نمایش بیشتر
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا


لوگوی واتساپ
سوالی دارید؟ با کارشناسان ما تماس بگیرید: 09121640629

X
Call Now Button