المان های شهری

چراغ پارکی ؛ کاربردی ترین ابزار شهری

در سراسر ساعات شبانه روز مردم برای انجام کارهایی نظیر : خرید، گردش، ورزش، کار و غیره … از منازل خود خارج می شوند. در دنیای امروز برخلاف گذشته، افراد بسیاری از فعالیت های خود را در ساعات شبانه انجام می دهند و تعداد زیادی نیز برای استراحت یا تفریح به پارک ها و فضاهای سبز می روند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

آن ها در تمام مسیری که از خیابانی به خیابان دیگر به منظور رسیدن به مرکز خرید، بانک، پارک، فروشگاه و غیره …طی می کنند به روشنایی برای طی کردن مسیر نیاز دارند. چراغ پارکی با قرارگیری بر روی پایه یا اتصال به یک زنجیر (بازو) فضای روشنی در هنگام شب ایجاد می کند و از این جهت یکی از ملزومات مهم شهری به شمار می رود.

 

چراغ پارکی چه کاربردی دارد ؟

کاربرد اصلی چراغ های پارکی ایجاد روشنایی برای مکان های گسترده مانند : خیابان ها ، بزرگ راه ها ، چهار راه ها ، کوچه ها ، پارک ها و فضاهای سبز در هنگام شب است.

 

آیا از چراغ پارکی صرفا در فضا های شهری استفاده می شود ؟

خیر؛ از این چراغ ها در برای روشن سازی حیاط منازل ، ویلا ها و باغچه ها نیز استفاده می شود.

تماس با کارشناسان : (09121640629)

 

مزایای استفاده از چراغ پارکی

ایجاد روشنایی در طول شب ، به کمک چراغ های پارکی  مردم را از مشکلاتی  متعددی رها ساخته است. بزرگترین مزایا استفاده از چراغ پارکی به شرح زیر است :

 

ایجاد روشنایی وسیع

چراغ های پارکی قادر هستند تا بیش از 2 متر از فضای اطراف خود را در پوشش کاملی از روشنایی قرار دهند.که این به خودی خود یک رکن اصلی برای خریداری این محصول به حساب می آید.

 

محافظت از سیستم روشنایی

چراغ های پارکی به دلیل داشتن حباب از لامپ ، در برابر رطوبت ، باران ، گرما ، سرما ، طوفان و ضربه محافظت می کنند و مانع سوختن سریع لامپ می شوند.

 

مناسب برای فضای باز

به دلیل قرار گیری در ارتفاع مناسب و داشتن ویژگی های ساختاری مهم  ، چراغ های پارکی وسیله مناسبی برای نورپردازی فضاهای باز و بدون سقف هستند. این چراغ ها بیش ترین فضای پیرامون خود را تحت الشعاع قرار می دهند.

 

کنترل مصرف انرژی

در پایه های چراغ های پارکی سیستم کنترل کننده ای قرار گرفته است که میزان مصرف انرژی را در حد متعادلی نگه می دارد و بیش از 40 درصد انرژی را به جای هدر رفت بیهوده ذخیره می سازد.

چراغ های پارکی از چه اجزایی ساخته شده اند ؟

هد (حباب):

هد در واقع همان بخشی ست که در اطراف لامپ قرار می گیرد و علاوه بر محافظت به تنظیم هر چه بهتر نور نیز کمک می نماید.

 

لامپ

اصلی ترین جزء سازنده چراغ پارکی لامپ است که منبع روشنایی به شمار می رود. اگر به جای لامپ های شمعی یا معمولی از ال ای دی یا لامپ کم مصرف استفاده کنید نه تنها در هزینه های خود صرفه جویی می کنید بلکه از هدر رفت بیهوده برق نیز جلوگیری می نمایید.

 

پایه (نگهدارنده )

پایه در واقع همان بخش انتهایی است که از یک طرف به تکیه گاه (دیوار،سقف و زمین)  و از طرف دیگر به حباب چراغ پارکی متصل می شود. پایه های چراغ های پارکی از متریال های گوناگونی نظیر : آلومینوم ، مس ، فولاد و برنج تولید می شوند.

 

ارتفاع چراغ های پارکی چقدر است ؟

ارتفاع چراغ های پارکی شرکت لئو پارک از 2 متر شروع می شود و تا حدود 13 یا 14 متر نیز ادامه می یابد که بسته به نوع فضا و  گستردگی ، این عدد قابل تغییر است.

 

آیا نوع حباب چراغ پارکی بر کیفیت تابش نور تاثیر می گذارد ؟

بله؛ نوع حباب یا هدی که در اطراف لامپ قرار می گیرد بر کیفیت تابش نور تاثیر می گذارد. پوشش های مختلفی برای  اطراف لامپ چراغ پارکی وجود دارد که می توان به شیشه ای ، پلاستیکی ، پلی کربناتی و اکریلیکی اشاره کرد.به طور مثال حباب های پلی کربناتی ضد اشتعال و نشکن بوده و  نسبت به دماهای بالا مقاوم هستند  این حباب ها  مناسب ترین چراغ برای کویر و فضاهای خیلی گرم است. حباب های اکلریلیکی نیز قدرت بالایی در عبور نور از خودشان دارند و در فضاهای خیلی تاریک به کار می روند.

 

آیا تمامی چراغ های پارکی ثابت هستند ؟

چراغ های پارکی معمولا قابل جابه جایی نیستند اما گروهی از آن ها به صورت آویز ک به وسیله زنجیر به پایه (دیوار یا سقف) خود متصل می شوند و تنها در حول تکیه گاه خود تکان می خورند؛ اما این به این معنی نیست که می توان به راحتی آن ها را از جایی به جای دیگر منتقل کرد.

تماس با کارشناسان : (09121640629)

چراغ پارکی

هزینه خرید چراغ پارکی چقدر است ؟

همان طور که در تمامی قسمت های این مقاله گفته شد هر کدام از اجزای سازنده ی چراغ های پارکی خصوصیات و متریال های گوناگونی دارد و با توجه به تمامی این ویژگی ها و مدل های مختلف قیمت نهایی تعیین می گردد و این یک عدد ثابت نیست شرکت لئو پارک به همراه مشاوران خبره خود آماده هم فکری با شما مشتریان عزیز است.

تماس با کارشناسان : (09121640629)

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا


لوگوی واتساپ
سوالی دارید؟ با کارشناسان ما تماس بگیرید: 09121640629

X
Call Now Button